Wednesday, July 18, 2007

Κάνε τον μαλάκα

Αφού ακούω τώρα τελευταία όλο για εξετάσεις και αποτελέσματα, θυμήθηκα κάποιες μικρές εμπειρίες από προφορικές εξετάσεις που είχα στη σταδιοδρομία μου.

First Failure

Η πρώτη φορά που χρειάστηκε να δώσω εξετάσεις προφορικά, αφορούσε ίσως το πιο δύσκολο μάθημα στη σχολή. Ο καθηγητής ήταν σωστός φόβος και τρόμος. Με έναν θαρραλέο συμφοιτητή ορμήσαμε στο γραφείο του. Καθίσαμε.
Γεία σας, του λέμε με μια φωνή
Γεία σας μας λέει αυτός.
(μας κάνει τη πρώτη ερώτηση, κοιταζόμαστε, σιωπή…)
Γεία σας μας ξαναλέει.
Γειά σας, του λέμε
Φεύγουμε με την υποψία ότι είχαμε κοπεί.

Second Failure

Η υποψία επιβεβαιώθηκε και ένα εξάμηνο μετά βρίσκομαι και πάλι στη δυσάρεστη θέση να δώσω προφορικά το προαναφερθέν μάθημα.
Μπαίνω με τσαμπουκά, διαβασμένος γαρ. Μαζί μου και ο προαναφερθείς συμφοιτητής.
Γειά σας, του λέμε με μια φωνή
Γειά σας, μας λέει αυτός, χωρίς σημάδια αναγνώρισης του προσώπου μας.
Γυρνάει σ’ εμένα και κάνει τη πρώτη ερώτηση.
Κοιτάζω τον συμφοιτητή, κοιτάζω τον καθηγητή, ξανακοιτάζω τον συμφοιτητή, ξανακοιτάζω τον καθηγητή, σιωπή…
Ρε παλικάρι μου λέει, μπορείς να κλείσεις τη πόρτα?
Φυσικά λέω εγώ με περίσσια ευγένεια.
Την κλείνω.
Δε κατάλαβες μου λέει, εσύ να μείνεις απ’ την άλλη πλευρά της πόρτας.
Έφυγα με την υποψία ότι είχα κοπεί.

Third Failure

Δίνω προφορικά σ’ ολόκληρο αμφιθέατρο. Οι δονήσεις του άγχους μου σείουν την αίθουσα. Ένας φίλος επικοινωνιολόγος μου έχει συστήσει να λέω την λέξη «όντως» στην αρχή της πρότασης/απάντησης μου, έτσι ώστε να δίνω έμφαση και να τραβάω τη προσοχή, καθώς και να συντάσσω τις σκέψεις μου εν τω μεταξύ. Μια χαρά.
Μου κάνει τη πρώτη ερώτηση.
Λυπάμαι δε γνωρίζω, λέω.
Έρχεται η δεύτερη.
Το σκέφτομαι αλλά ούτε αυτό μπορώ ν’ απαντήσω.
Ακολουθεί και η τρίτη, η τελευταία. Της ντροπής.
Όντως, λέω επιτέλους με βαθιά φωνή, όντως κύριε καθηγητά! ούτε και αυτό το ξέρω!
Κόπηκα.

First Success (ε του πούστη)

Δίνω προφορικά εξετάσεις γαλλικών.
Μπαίνω μέσα με τη βεβαιότητα ότι χαράμισα ένα απόγευμα. Μετά τα τυπικά πως λέγεσαι που μένεις πόσο ετών κτλ (τα οποία τα είχα αποστηθίσει ούτως ή άλλως) σκάει το θέμα μας. «Τι μέσα μεταφοράς χρησιμοποιείτε στην Αθήνα»
Ε, λέω με ύφος αυτάρεσκο,
Voiture, bien sur, voiture (αυτοκίνητο φυσικά)
Pourquoi?
Ε μα, Voiture, voiture
Pourquoi? voiture???
Parce que…Renault.
Πέρασα.

Ηθικό δίδαγμα : Όταν βρίσκεστε σε δύσκολη θέση κάντε τον μαλάκα, πάντα πιάνει.

26 Eριξαν νερό στο mogwai:

Crucilla said...

Είναι η ιδανική απάντηση στην ερώτηση "Τι κάνεις;"

"Το μαλάκα με επιτυχία"

Και σου αφιερώνω και το ...

"Να δεις που κάποτε θα μας πούνε και μαλαλλαλλλα...."

pietà said...

:)))

YO!Reeka's said...

xaxaxaxa

JoaN said...

χαχαχα Όντως,έχεις δίκιο, πως πιάνει. :P

Anonymous said...

όντως πιάνει ;)
:ΧΧ

Anonymous said...

...όπως μόλις διαπίστωσα ότι προείπε σοφά η αποπάνω μου joan ;)

Blogaki said...

Εγώ συνήθως έμπαινα, έτρεμα, τους κοιτούσα με κουταβίσια μάτια και με περνούσαν! Κι αυτό πιάνει!! :) :)

[Germanos] said...

εγω στα προφορικά ημουνα γατος πάντα γιατι ελεγα ατάκες

στα γραπτά συνηθως μλκιες εγραφα
(δες και το μπλόγκ μου που ειναι η ιστορικη συνεχεια)

Anonymous said...

xaxaxa Πολύ καλό!!!

Parce que…Renault

Renault ε; και σε πέρασε,Γάλλοι, τι σοβινιστές θεέ μου.

IdentityCafe said...

Λοοοοοοοοοοοοολ πολυ καλο! ειδες η γαλλομαθεια δεν πηγε χαμενη!

Anonymous said...

Τι μου θύμησες τώρα!
Την πρώτη φορά που έδωσα εξετάσεις προφορικά στο μάθημα της φυσικής.Ήταν μια μεγάλη αίθουσα με διπλές πόρτες ανοιχτες και όλοι στεκόμαστε στην πόρτα για να ακούμε τις ερωτήσεις που έκανε ο καθηγητής στους προηγούμενους.
Πριν από μένα ήταν ένας Ιρανός που είχε πρόβλημα στην ομηλία.Του κάνει την πρώτη ερώτηση και αρχίζει το παιδί να απαντάει,έλα όμως που το τρακ, η ξένη γλώσσα και το τσαντισμένο ύφος του καθηγητή του έκαναν το πρόβλημα ακόμα μεγαλύτερο!
δεν μπόρεσε να αρθρώσει κουβέντα,τσατισμένος ο καθηγητής του λέει,αν έχετε κάποιο πρόβλημα να έρχεστε να με βρίσκετε στο γραφείο πριν τις εξετάσεις και τον κόβει.
Το περιστατικό αυτό με συνόδευσε σε όλα μου τα χρόνια και σε όλες τις εξετάσεις που έδωσα και θα το θυμάμαι μέχρι να παιθάνω!
Α και εγώ κόπηκα στο καπάκι φυσικά αλλά πολύ πολύ ευγενικά και με χαμόγελο από τον ίδιο μαλάκα.
και δεν με πείραξε καθόλου

αν ακούς said...

ναι,αλλα γιατί λένε "το μαλάκα πολλοι εμίσησαν,τη μαλακία ουδεις"?

Mogwai said...

crucilla...χαχα εγραψες

pieta...πωπω πολυλογια σημερα

yoreeka...τι ναι βρε γελαστερο?

joan...o mogwai εχει παντα δικιο χαχα

deadend...χαχα αυτο λεγεται συμπνοια στην ομαδα

blogaki...κ εγωχρησιμοποιω αγελαδισια αλλα δε πιανει :(

germanos...ουτε να φανταστω δε μπορω για το τι εχουν ακουσει οι καψεροι, οσο για τα γραπτα σου, οσοι ξερουν κρινουν χα

indictos...ακομα κ η λεξη προερχεται απο γαλλο (Σωβινί) μπλιαχ

idintity cafe...καμια λεξη εις ~μάθεια δεν παει χαμενη

μαραμενα συκα...μιλαμε αυτο ηταν κομεντ-ποστ χαχα αυτο θα ελειπε κ να σε πειραζε, με τους μαλακες

αν ακους...χμμμ βαλε μ δυσκολα...

Unknown said...

ΧΑαχΧΑχΑχΧΑχΑ ... καλά η πρώτη ήταν και η καλύτερη. ΧΧΑχΑχΧΑχα
ΟΝτως τα προφορικά είναι τα χειρότερά μου.Όντως

Ηλιας....Just me! said...

Πολύ καλό το parce que Renault! Στα προφορικά τέτοιου είδους δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο. Θυμάμαι τα προφορικά στα Αγγλικά. Τώρα πως να του εξηγήσω με απλά λόγια τι είναι το ρεκτιφιέ (η δουλειά του πατέρα μου) Λέω λοιπόν κι εγώ ένα doctor και ξεμπερδεύω! Σάμπως θα μου ζητήσει την κάρτα του; Λίγο ψεματάκι σε αυτά δεν βλάπτει, φτάνει να σου βγαίνει στρωτά εκείνη τη στιγμή. Hondos (παραλλαγή του όντως) βοηθάει το όντως σε προφορικές εξετάσεις!

P.S. Ωραίο το blog σου!

3 parties a day said...

Α, πα πα πα. Πολύ εύκολα τα δίνουν τα διπλώματα στις μέρες μας...:)

Anonymous said...

γι' αυτο εμένα μ αρέσει να μιλάω τόσο γρήγορα, που οι άλλοι μένουν με την απορία "καλά τι είπε ο μαλ.... τώρα?..."

στο γεμάτο απορία βλέμμα τους (που μεταφράζεται ως "σε τι γλώσσα ρώτησα και σε τι γλώσσα απάντησε...") και εν συνεχεία στην αναπόφευκτη ερώτηση "πες το πάλι πιο αργά..." έχω κερδίσει το χρόνο που χρειάζομαι να ξανασκεφτώ τη μαλ... που είπα και να τη βελτιώσω όσο μπορώ...

αν και τη δεύτερη φορά δεν μπορώ η συζήτηση μετατρέπεται σε περιγραφή αγώνα ποδοσφαίρου από βραζιλιάνο speaker όπου ακούς κάτι σαν @#$##@@#$$#@...goaaaaallll...

Mogwai said...

narita...θανατος στα προφορικα τωρα! Οντως τωρα!

ηλια...καλως ηρθες κ σ ευχαριστω

3 parties...που που να παω?

fuzi...χαχαχα τωρα τι να πω που δεν το ειπες πρωτα χαχαχα εγραψες

€lisavet said...

" Parce que…Renault "

Εσύ παιδί μου δε μίλησες, έγραψες! :)

kotosalata said...

Παναθεμά σε!!! Ρεζίλι έγινα στο γραφείο από τα γέλια!

Georgia said...

Θα συμφωνήσω με blogaki!! Το νάζι και το puppy look να δεις πως πιάνει! Άμα δε σου πέφτει και η πίεση ταυτόχρονα και φοβούνται οι καθηγητές μην τους σωριαστείς στην αίθουσα τι καλά που σε περνάνεεεε!! ;)

An-Lu said...

Πονηρούλι!
;-)

Mogwai said...

elisavet...thanx vre :)

kotosalata...χα! τα καταφερα!

georgia...πωπωπω τι αλλα τρικ θα βρειτε!

an-lu..ααααατς

Gogo said...

Pwpw, theiko!

Eksetaseis sta gallika proforika!

Isws kai i pio tromaktiki ebeiria tis zwis mou stin katigoria "mila se allous anthrwpous"!

Pwpw, poli eksipnos eligmos, Renault...!

Mogwai said...

gogo...χαχα τρομερη κατηγορια! Ευχαριστω :):)

Erisadesu said...

εντάξ... αφού σε πέρασαν με το voiture είσαι καλά... πολύ αστείο ποστ.