Wednesday, February 28, 2007

Ο Σπασμένος Καθρέφτης

Πριν από έναν μήνα κανονίσαμε με μια παρέα να κατέβουμε σ’ ένα γνωστό μπαράκι στο κέντρο. Εκτός απ’ τον κολλητό μου, θα ερχόταν ακόμα μια φίλη απ’ την Αυστρία (που μετακόμισε με το αγόρι της στην Αθήνα) και μια δική της φίλη, γερμανίδα. Στη διαδρομή ενημερώθηκα ότι 2 ακόμα παιδιά θα ερχόντουσαν, αρσενικού μάλλον γένους και λοιπών αγνώστων στοιχείων. Πάντως multi-ethnic το bar, multi-ethnic και η σύνθεση της παρέας.
Μέχρι εδώ καλά.
Οι 4 μας περίμεναν (εμένα και τον κολλητό) έξω απ’ το μαγαζί (έχουμε μια τάση να στήνουμε κόσμο). Έκανε και κρύο χε χε Ας περιγράψω τα δυο νέα μέλη της ομάδας.
Κοντοί. Λεπτοί. Μαυριδεροί ασιατικής καταγωγής. Μετρίως ντυμένοι. Ονόματα που θυμίζανε, ξέρετε τώρα, μη τα λέω και με πιάσει και η «μυστική» υπηρεσία φιλικά προσκείμενης χώρας.
Και να είμαι ειλικρινής συστήθηκα κοιτώντας στα μάτια τον κολλητό με μια φάτσα Al Buddy. Και με τον πορτιέρη να είμαι ειλικρινής έτσι κοιταχτήκαμε.
Μέσα στο μαγαζί, πήραμε τα ποτά, είπαμε και κάνα δυο μαλακίες αλλά τους 2 με τα περίεργα ονόματα δε τους απευθύναμε τον λόγο. Χαμογέλαγα μόνο ευγενικά αν τυχόν τα βλέμματα μας διασταυρώνονταν. Κάποια στιγμή είπα και εγώ να ρωτήσω τα παιδιά από πού είναι κτλ να πιάσω κ εγώ έναν διάλογο. Μας απάντησαν (με πολύ καλό αγγλικό) ότι ήταν απ’ το Νέο Δελχί και εργάζονταν στην Ελλάδα ως … κάτι με υπολογιστές τέλος πάντων, προγραμματιστές ή κάτι παρεμφερές (ο κολλητός τα ξέρει καλύτερα). Έκτοτε μπορώ να πω ότι η άλλαξε τελείως η διάθεση μου (ήταν απ’ την Ινδία και όχι απ’ το Πακιστάν βλέπεις), συν ο κολλητός που ενθουσιάστηκε με τα επαγγελματικά τους προσόντα και τους τρέλανε στις ερωτήσεις. (ατάκα : μαλάκα μόλις βρήκα και φτηνό εργατικό δυναμικό για την εταιρεία!).
Τελικά λειτούργησα ρατσιστικά ε? Και όμως ναι, έτσι λειτούργησα, και πιστέψτε με αν δεν είχα ανοίξει διάλογο ούτε που θα το είχα καταλάβει κιόλας. Και δεν είμαι καθόλου περήφανος γι αυτό που λέω, και ας είμαι αριστερών και καλά πεποιθήσεων, κάτω τα σύνορα κ έτσι, freedom αλά braveheart κτλ.
Δε θα χρειαζόταν να τους στείλω στο Auschwitz για να με χαρακτηρίσει κάποιος ρατσιστή. Συνειδητοποίησα πάντως ότι ο ρατσισμός είναι κάτι πολύ βαθύ και δεν έχει πάντα προκαθορισμένες μορφές. Και ίσως είναι πάντα εκεί μέσα μας όσο και να μη το παραδεχόμαστε.
Και πριν με βρίσετε σκεφτείτε αυτό που είπα.

Racism is man's gravest threat to man - the maximum of hatred for a minimum of reason
Abraham J. Heschel

12 Eριξαν νερό στο mogwai:

bbchris said...

Φθηνό εργατικό δυναμικό για την εταιρία;
αχαχαχαχαχαχα!!!!!

Οι Ινδοί είναι Νο1 δύναμη στους υπολογιστές αυτή τη στιγμή στο κόσμο αν ενθυμούμαι καλώς.

Anonymous said...

egw basika eimai o "kollhtos". den exei adiko o mogwai. Sthn arxh eimatsan etoimoi na tous dwsoume apo 2 dermatina pania kai ena Azax (kai gia tous 2) gia na katharisoun ta tzamia tou magaziou. Telika ta paidia htan poly eygenika, eyxarista sthn parea kai nai oso kai an akoygetai ratsistiko ayto to mathame otan mathame oti htan indoi. ews tote apla gia emas htan 2 psilomigades pakistanoi pou apla yparxoun sto xwro... Alla poso diaforetika antimetwpizoume enan anthrwpo me to ti einai kai apo pou einai.... Oso htan "pakistanoi" den antallaxame koubenta. Otan "eginan" indoi kai dei programmatistes (ayto afora emena) apokthsan kyros kai telika antallaxame kai kinhta.... Ti na pw. Zhtw to Laos? Trabhgmeno? Mhpws oloi exoume ena "Laos" mesa mas kai apla to kryboume kala giati emeis eimaste yperanw ratsistikwn symperiforwn, alla me thn paramikrh eykairia shkwnoume ton kokkino tayro, an de ginomaste emeis oi idioi tayroi....

Trilian said...

έχω ζήσει στην ίδια εστία με Ινδούς και δεν μπορώ να καταλάβω αυτό που λες αλλά το πιθανότερο είναι πως έχεις δίκιο... πάντως είναι στην πλειοψηφία τους καταπληκτικοί... που να ακούσεις Ινδό στην Αγγλία να μπαίνει σε ένα δωμάτιο γεμάτο Έλληνες και να λέει με άπταιστα ελληνικά "που ΄σαι ρε μάστορα;" χιχι

AVRA said...

καταλαβαινω ακριβως τι εννοεις..και ναι συμβαινει καποιες φορες , εστω και υποσυνειδητα...

Crucilla said...

Ρε είσαι σε καλό δρόμο αφού το είδες να συμβαίνει. Ο αληθινός ο ρατσιστής θα είχε φύγει εξαρχής.

tzo said...

Εγώ πάντως είμαι! Καλά ούτε και εγώ καίω ανθρώπους στο Αουστβιτς, αλλά είμαι καχύποπτη και γενικά μια τάση προς την ξενοφοβία την έχω. Ντρέπομαι πολύ αλλά μου συμβαίνει και δεν το ελέγχω πάντα!

Blogaki said...

Θα συμφωνήσω με την crucilla. Είσαι σε καλό δρόμο. Ίσως να μου'χει τύχει και μένα, αλλά το καταπολεμάω με όλες μου τις δυνάμεις γιατί είναι ανόητο!!!
Καλό Μήνα!!

liodara said...

Aρχικά δε θα σε βρίσω, γιατί αγαπαώ ριγέ μπλουζάκι!!!Από κει και πέρα...θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί οσυ...νιώθω ακριβώς το ίδιο πράγμα...αν και δε μου χει τύχει και πολλές φορές να συγχνωτιστώ με αλλοδαπούς.
Εχεις πιάσει ακριβώς αυτό που και γω θέλω να πω αλλά δε μου ωγαίνει...ναι ρε παιδί μου δεν έχω πρόβλημα να ζουνοι άνθρωποι , ούτε να τους εξολοθρεύσω θέλω ούτε τίποτα απλά αισθάνομαι μια μαηχανία εως και εκνευρισμό όταν είμαι μαζί τους.!!!

Mogwai said...

Καλό μήνα σε όλους!

chris....πολύ καλώς ενθυμήσαι!

anonymous kollite...αν τυχόν ψηφίσεις ΛΑΟΣ θα σε δουλεύω για τις υπόλοιπες 3 μετενσαρκώσεις σου!

trillian...χαχα σήμερα γνώρισα εναν Αιγύπτιο που μου πε "Καλημέρα ρε καλλιτέχνη!"

avra....ότι και να λες τον κολλητό ΛΑΟΣ δεν τον αφήνω να ψηφίσει ούτε καν υποσυνείδητα!

crucilla....τελικά είμαι imittation ρατσιστής ε? Δεν θα φευγα, 1 ώρα είχα κάνει να παρκάρω. Έχεις δίκιο, καλός ο δρόμος αλλά....

allitnil...αυτό είναι ειλικρίνια! (με ι ή με η γράφεται?) Κοιτα να δεις που φοβομουν ότι θα λέγατε εμένα ρατσιστή! Θυμήσου να σε προσλάβω σ' ενα στρατοπεδάκι που ετοιμάζω, θ αναλάβεις ζωτικής σημασίας τμήμα το υπόσχομαι!

blogaki....τι ίσως ρε πες τα όλα!

liodara...πάω στόιχημα κ εκείνοι, όταν αρχίζεις τα ρήματα τύπου "συγχνωτίζομαι" και "ωγαίνω"(?). Χαίρομαι που συμφωνείτε πάντως μαζσί μου γιατί ενα ψιλοάγχος ειλικρινά (με ι δεν είναι ρε παιδιά?) το είχα!

cyrus said...

Δυστυχώς, όλοι κουβαλάμε μέσα μας το φασισμό και το ρατσισμό. Χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για να μη βγαίνουν, πού και πού, στην επιφάνεια.

Αλλά η προσπάθεια είναι αυτό που μας κάνει πολιτισμένους...

Debby said...

Ετσι είναι... Οτι δεν έχεις συνηθήσει χρειάζεσαι λίγο χρόνο για να συμβεί. Αν εκ προοιμίου έχεις κόψει τις διαπροσωπικές χωρίς να δεις αν σου κάνει ο άλλος (με το απαιτούμενο χρόνο πάντα που παίρνει-κάτι παραπανω δηλαδή από ότι συνήθως)τότε ναι... μιλάμε για ρατσισμό κτλ..
Οπότε μην ανησυχείς!
Οπως είπαν και τα παιδιά πιο πάνω είσαι σε πολύ καλό δρόμο!

Mogwai said...

cyrusgeo....απλά έγραψες

debby...πραγματικά μετά τα comments που διάβασα έπαψα να ανησυχώ, και καθόλου δε μετάνιωσα γι αυτό το post, που με είχε αγχωσει το αν θα το δημοσιευα η οχι. Thanx